Missie en visie

Vesta ondersteunt mensen met een psychische kwetsbaarheid in hun thuissituatie, vertrekkend vanuit hun kracht en gericht op herstel in wederzijds vertrouwen.

Missie

Onze missie kunnen we als volgt omschrijven:

Zorgcoördinatie en begeleiding van volwassenen en ouderen met een psychische kwetsbaarheid in hun thuissituatie en coaching, sensibilisering en adviesverlening van de professionele hulpverleners en mantelzorgers.

Visie

We werken in Vesta vanuit de herstelvisie. We geloven dat ieder mens in staat is om wegen te vinden om te herstellen van tegenslagen , om om te gaan met zijn kwetsbaarheden en om te leren en zichzelf te ontwikkelen. Dit betekent dat we niet alleen naar de kwetsbaarheid kijken maar vooral naar de mogelijkheden en krachten van elke persoon. De regie ligt bij jullie. Jullie bepalen jullie eigen doelen en acties op verschillende levensdomeinen. De omgeving kan daarbij zeer belangrijk zijn omdat zij kansen schept voor ondersteuning, bescherming, herstel en ontwikkeling.

Wijzelf proberen een persoonlijke en professionele ondersteuner te zijn: enerzijds van mens tot mens, anderzijds vanuit onze kennis en ervaring. We werken samen aan herstel. Jullie bepalen zelf welke ondersteuning jullie wensen, rekening houdend met onze mogelijkheden en onze grenzen en gebaseerd op jullie wensen en behoeften.

De basis is wederzijds vertrouwen, een vertrouwen dat groeit en gekoesterd wordt.

Visie oriënteringspunt Vesta

Veelgestelde vragen

Is de hulp gratis?

De meeste vormingen in ons aanbod zijn gratis. Wanneer onze expertise niet binnen ons team ligt, gaan we opzoek naar een externe partner waarbij vorming tegen betaling mogelijk is. Enkel wanneer een thuisbegeleiding wordt opgestart, vragen wij €2 of €5 per huisbezoek, afhankelijk van jouw statuut.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens? GDPR?

Alle gegevens worden bijgehouden volgens de huidige GDPR-wetgeving.Meer hierover vindt je bij het luikje GDPR op onze website onderaan.

Kan ik hulp krijgen buiten de uren?

Vesta is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren en op dinsdag en donderdag ook van 16u tot 19u. Indien u hulp nodig hebt buiten deze uren verwijzen wij u graag door naar de wachtposten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de aangeboden hulp?

Heeft u een klacht dan zijn we steeds bereid om te luisteren, dit verder uit te klaren en indien nodig in overleg te gaan met u en onze coördinator.

Is Nederlands verwacht?

Een basiskennis Nederlands is vereist.