Beleidsplan

Jaarlijks stellen we nieuwe doelen op waar we als organisatie aan willen werken.

Ontdek het beleidsplan van Vesta

Jaarlijks stellen we nieuwe doelen op waar we als organisatie aan willen werken.

In 2025 willen we opnieuw een vormingsreeks aanbieden naar de eerste lijn. Maandelijks zal een vorming aangeboden worden met interessante thema’s rond geestelijke gezondheid.

We gingen in 2023 van start met het oriënteringspunt, waarbij advies, coaching, consult en vorming op de voorgrond staat. In 2025 willen we blijven inzetten op dit aanbod en verder vorm geven.

In mei 2005 werd VESTA boven het doopvont gehouden. In 2025 bestaan ​​we dus 20 jaar ! Dit willen we in de schrijnwerpers zetten! Meer nieuws volgt…

Er gaat begin 2025 een nieuw mobiel langdurig team van start vanuit kliniek Heilige Familie. We zullen op zoek gaan naar een goede afstemming met onze mobiele werking in de regio.

De  tevredenheidsbevraging  wordt dit jaar geëvalueerd en vernieuwd.

Daarnaast werden 2 projecten naar voren geschoven waar we meerdere jaren rond willen werken, met name kinderen en jongeren en digitalisering. In 2025 gaan we op zoek hoe we deze projecten binnen VESTA concreet vorm kunnen geven.

Onze missie kunnen we als volgt omschrijven:

Zorgcoördinatie en begeleiding van volwassenen en ouderen met een psychische kwetsbaarheid in hun thuissituatie en coaching, sensibilisering en adviesverlening van de professionele hulpverleners en mantelzorgers.

Veelgestelde vragen

Is de hulp gratis?

De meeste vormingen in ons aanbod zijn gratis. Wanneer onze expertise niet binnen ons team ligt, gaan we opzoek naar een externe partner waarbij vorming tegen betaling mogelijk is. Enkel wanneer een thuisbegeleiding wordt opgestart, vragen wij €2 of €5 per huisbezoek, afhankelijk van jouw statuut.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens? GDPR?

Alle gegevens worden bijgehouden volgens de huidige GDPR-wetgeving.Meer hierover vindt je bij het luikje GDPR op onze website onderaan.

Kan ik hulp krijgen buiten de uren?

Vesta is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren en op dinsdag en donderdag ook van 16u tot 19u. Indien u hulp nodig hebt buiten deze uren verwijzen wij u graag door naar de wachtposten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de aangeboden hulp?

Heeft u een klacht dan zijn we steeds bereid om te luisteren, dit verder uit te klaren en indien nodig in overleg te gaan met u en onze coördinator.

Is Nederlands verwacht?

Een basiskennis Nederlands is vereist.