Screening

Wanneer je de nood voelt aan vraagverheldering in bepaalde cliëntsituaties, dan kan je aan het team van Vesta de vraag stellen naar een screeningsgesprek.

Wij brengen je situatie in kaart

Tijdens een screeningsgesprek brengen we in kaart welke de huidige noden zijn van een cliënt, hoe zijn netwerk eruit ziet , welke hulpverlening al werd geboden, en welke de aanwezige hulpbronnen en wensen zijn van de cliënt en diens netwerk.

We bekijken dus samen de verschillende hulpvragen en zoeken naar een passend antwoord. Dit kan leiden tot een advies, een doorverwijzing of een toeleiding naar gepaste hulp.

Praktisch

Een screeningsgesprek is eenmalig, gratis en vindt plaats bij de cliënt thuis. Met toestemming van de cliënt kunnen ook professionele hulpverleners en/of steunfiguren betrokken worden bij het gesprek.

Deze ondersteuning is gratis.

Vesta screening op maat

Veelgestelde vragen

Is de hulp gratis?

De meeste vormingen in ons aanbod zijn gratis. Wanneer onze expertise niet binnen ons team ligt, gaan we opzoek naar een externe partner waarbij vorming tegen betaling mogelijk is. Enkel wanneer een thuisbegeleiding wordt opgestart, vragen wij €2 of €5 per huisbezoek, afhankelijk van jouw statuut.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens? GDPR?

Alle gegevens worden bijgehouden volgens de huidige GDPR-wetgeving.Meer hierover vindt je bij het luikje GDPR op onze website onderaan.

Kan ik hulp krijgen buiten de uren?

Vesta is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren en op dinsdag en donderdag ook van 16u tot 19u. Indien u hulp nodig hebt buiten deze uren verwijzen wij u graag door naar de wachtposten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de aangeboden hulp?

Heeft u een klacht dan zijn we steeds bereid om te luisteren, dit verder uit te klaren en indien nodig in overleg te gaan met u en onze coördinator.

Is Nederlands verwacht?

Een basiskennis Nederlands is vereist.